Julkalendrar..

Jag älskar julkalendrar.
Jag gillar julen överlag, trots att man endast ger varandra lite presenter, hänger lite skit i granen och äter mat.
Men de är mysigt på nåt sätt, trots att de är ett kristet påhitt från början.
Fast, de bästa med julen är nog fan julkalendrarna.
I alla fall på den tiden då dom handlade om julen, de va riktiga skådespelare och det var snö.

Jag har mina favvisar på VHS.
För er som är födda nu kan ni googla vad VHS är för någonting.
I alla fall, en riktigt bra julkalender ska man se på VHS.
De SKA vara taskig bild, knastrigt ljud och man ska bara höra vartannat ord.

Tyvärr gjorde jag de misstaget igår att jag laddade ner Trolltider och la in de på ett USB.
Det blev inte alls samma sak, ingen nostalgifeeling över huvudtaget.
Trots detta, vilken fantastisk julkalender Trolltider är!
Om jag skulle göra en Frida-lista över de 3 bästa kalendrarna skulle den nog se ut såhär:

1. Trolltider
2. Mysteriet på Greveholm
3. Julens Hjältar

Hade jag varit en true blogger hade jag nu skrivit något i stil med "Vad tycker ni? :)"
Men nu är inte jag det och jag skiter fullständigt i vad ni tycker, sådeså.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Skiter i vad du tycker också!! hihi nääää ^^

Du glömde ju faxit "När karusellerna sover"

Hallå eller!?

2011-12-18 @ 20:46:14
URL: http://lyckrell.devote.se/
Postat av: Therese

Greveholm borde ju faktiskt vara överst...;)

2011-12-18 @ 20:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0