Frida listar..

Nu va de längesen jag gjorde en frän lista,
så därför gör jag nu en lista över mina 12 favoritband!

1. Marilyn Manson
Detta band gör mig aldrig besviken,
och själva mr. Manson är min stora idol, precis som alla vet.


2. Deathstars
Upptäckte dessa gossar när Eric (gitarrist) var med i Halv 8 hos mig,
och sen vart jag fast. Ett utav Sveriges bästa band, helt klart.


3. Hardcore Superstar
Mina änglar ifrån Göteborg!
När Bandit började spela Moonshine 24/7 så tänkte jag "jävlar, vilket band!"
Och ja, jävlar vilket band!


4. Mötley Crüe
Wild Side hörde jag första gången jag såg på Sunes Jul,
ni vet när Rudolf dunkar musik medans dom andra åker pulka?
Då var jag typ as liten.
Idag är jag 17 år och är frälst av dem.


5. Guns N' Roses
Vem har inte diggat till "Welcome to the jungle" i tidiga år?
Axl och Slash är två av mina största förebilder, och de kommer dom alltid vara!


6. Dynazty
Dessa hörde jag förra i våras/vintras, när dom tolkade Anna Bergendahl's "This Is My Life".
Efter jag hört Nils sjunga så fantastiskt live insåg jag vilka genier dom är!


7. Crashdiet
Ja, ni vet ju vid de här laget vad jag anser om detta band - dom är underbara!
De enda jag tycker är lite flummigt är att dom har släppt 3 album,
och på varje album en ny sångare.
Skit samma, Simon Cruz är king.


8. Black Veil Brides
Precis som Crashdiet så är jag inte så kunnig om detta band än,
men har redan fått en ny favoritlåt med dom,
och de är ett tecken på ett förbannat bra band!


9. Backyard Babies
När jag gick i femman (tror jag?) deltog jag och mina dåtida bästa vänner på Småstjärnorna.
Vi framförde då Minus Celsius, och vi vann.
Fuck yeah!


10. We Butter The Bread With Butter
Inte många som hört talas om detta bandet,
och ska jag vara ärlig hade jag aldrig hört talas om dom först 2010,
då en i min klass länkade en låt.
Ett gäng sparrisar som screamar på tyska, de är We Butter The Bread With Butter, de!


11. Nirvana
Smells like teen spirit är en utav de mest fantastiska låtarna genom tiderna,
helt klart!


12. Casablanca
Jag har en förkärlek till band som tolkar dåliga låtar till fantastiska rocklåtar,
och Casablanca är ett sånt band.
Dom tolkade La Voix för 2 år sen på Melodifestivalen,
och då tyckte jag att sångaren var bland de hetaste jag sett.
(Han sjunger också i bandet Space Age Baby Jane.)


Som ni märker så har jag en såndär fetish till rockband (vilket ni vet),
men också till band där alla sminkar sig och klär sig jävligt coolt, typ.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Grymma var vi Frida!

Åååååh, mina fina polisonger! :D

haha <3

2011-12-13 @ 18:53:41
URL: http://lyckrell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0