Kanderade äpplen part 2 !

Jag har gjort det!
Jag är bäst!
Jag har lyckats göra 4 st, helfina, kanderade äpplen!
 
Jag hade ett recept ifrån Recept.nu,
och det är något som Leila gjorde i tv. Nån gång.
 
Ingredienser:
 
4 st röda äpplen
3 dl strösocker
125 g glykos
1 dl vatten
2 droppar ättika
 

Sen vart de bara att slänga ner allt i en kastrull, sjuda tills de blir "ljusbrunt",
rulla äpplena, och låt det stelna. Klart!
Vissa tycker det är dekorativt att ha gedigna nötter eller liknande på.
Jag sket i det. Det är ju för fan hockey.
 
Tja, när allt såg ut såhär trodde jag inte alls det skulle gå så bra.. Meeen..
 
KOLLA VAD JAG ÅSTADKOMMIT!
Äpplena var hårda och goda, kanderingen smakade som sockervadd.. Mums!


Kommentarer
Postat av: Bunny

GUUD vad goda de ser ut! Måste verkligen prova!!

2013-01-05 @ 15:18:14
URL: http://bunnydrugz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0