Filmtips!

Okej, man kanske inte kan kalla det film, för det är mer en dokumentär,
men skit samma.

Jag tänkte i alla fall nästan tvinga er att kolla på "Bowling For Columbine",
en dokumentärfilm som handlar om skolmassakern i USA - 99,
då 2 unga killar skjuter ihjäl 12 elever och 1 lärare, och sedan tar livet av sig själva.

Filmen utgår ifrån olika massaker ifrån USA,
och de pratas en hel del om Amerikas sätt att hantera vapen.
Ett vapen kan du köpa i USA lika enkelt som du kan köpa ett tuggummi i Sverige.

Varför tycker jag ni ska kolla på den?

1. När jag sett denna insåg jag verkligen vilket förbannat sjukt och vidrigt land USA är.
Ni kan gå in på en bank och öppna ett speciellt konto, och få ett vapen på köpet lixom.
2. Man får sig en rejäl tankeställare.
3. Jag blev riktigt berörd.
4. 40 min in i dokumentären kommer Marilyn Manson med in i bilden och blir intervjuad.

Allvarligt talat folk, kolla på den!

Manson får dessutom en fråga utav han som intervjuar..

Intervjuaren: Om du fick chans att prata med ungarna som gjorde detta, vad skulle du säga till dom?
Manson: Jag skulle inte säga ett ord till dom. Jag skulle istället lyssna på vad de hade att säga,
för det var det ingen annan som gjorde.


Killen som "gör" filmen.

Mr. Manson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0