En jävla massa frågor hela tiiin..

För de första vill jag passa på att tacka Olivia och Fredrik för en fantastiskt rolig utekväll.
Sen vill jag tacka Lina för sällskapet vid tacosmåltiden och tack som fan för presenten.
Tack till de trevliga folket vi träffade på krogen,
och tack till bartendern för våra goda mjölkdrinkar.
Tack som fan!

Och inte är de en lugn stund,
för igår fick jag ytterligare en miljon frågor om mina dreads.
Skit kul att ni gillar dom så mycket,
uppskattar de som fan,
men får ju typ 100 frågor varje dag,
så tänkte sammanställda "de vanligaste" ,
och så får ni svar en gång för alla.

1. Kan du duscha?
Svar: Eh.. Duschar gör jag ju? Kroppen har väl ingen med dreadsen att göra?

2. Hur tvättar du dom?
Svar: Tvätta dom första gången idag,
och då blötte jag helt enkelt bara ner håret och tvättade med silverschampoo i hårbottnen.

3. Om dom blir blöta, tar de inte as lång tid att torka?
Svar: Dreadsen i sig är ju syntetiska, så vattnet bara rinner ju av dom.
Värre är de ju för mitt riktiga hår som är inflätat, så de kommer ta hela dagen ungefär.

4. Måste du raka av dig håret när du inte vill ha kvar dom?
Svar: Nej, dom är syntetiska och inflätade i mitt riktiga hår.
Kollar ni riktigt noga så ser ni gummibanden mitt vanliga hår är fästa med.

5. Är de dyrt att skaffa?
Svar: Nej, mina kostade 500 spänn, för jag träffa en as skön brud som tillverkade själv.
Men de beror på vart du ska skaffa dom, vissa tar över 1000 spänn för dom.

6. Vart gjorde du de?
Svar: En brud i Karlstad tillverkade dom åt mig,
och sen satte jag i dom själv.

7. Kommer ditt hår mögla?
Svar: Syntetiskt material möglar ej. Hoppas jag inte i alla fall!

8. Hur satte du i dom?
Svar: Efter som jag har SE-dreads så är de en ögla högst upp på dreaden man för in sitt riktiga hår i.
Sen delar man håret i 2 delar och gör en vanlig fläta, 2 "strängar" med vanligt hår och 1 "sträng" med dreaden.

9. Kommer du få massa larver i håret som Bob Marley?
Svar: Hoppas jag. De hade vart fränt. Och då hade jag inte varit forever alone.

11. Hur ofta tvättar du dom?
Svar: Man får tvätta dom max 1 gång i veckan,
men håret blir inte fett på samma sätt längre, så en gång varannan vecka.
(Förutom luggen!)

10. Jag tycker du är sjukt snygg i dreads!
Svar: Tack som fan gullet!

Så, dom vanligaste frågorna är nu besvarade och jag hoppas ni tog nytta av informationen.
Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0