Allvarligt?

Folk säger alltid typ "dagens ungdom..", precis som om vi vore the wasted generation.
Visst, de är vi, men vafan beror de på då?
Jo, på den otroligt rötna musiken som präntas in i våra små encelliga hjärnor.

På skolavslutningen, som är the big day för många, så brukar det alltid vara någon form av musikaliskt framträdande i Varberg, där hundratals ungdomar flockas för att umgås med diverse musik och alkoholhaltigadrycker.

Jag personligen har varit nykter varenda skolavslutning sen jag började hänga i stan,
jag förstår liksom inte helt enkelt grejen att supa när man inte har nåt att fira?
Okej, jag tillhör nog den äldre ungdomen..

I alla fall, jag åker helt enkelt in för att träffa massa folk och lyssna på musik.
Hittills har dom lyckats bra på den musikaliska biten, då Dead By April var där 2010,
och förra året Daniel Adams-Ray - sån musik som GÅR att lyssna på liksom.

I år så åker jag nog inte in till Varberg över huvudtaget,
för då kommer stället invaderas av patetiska 14-åringar som är fulla på en cider,
och som gapar och skriker i takt till... Newkid.
Newkid har gjort typ en låt som jag känner till, som går i stil med "äre lugnt om jag kallar dig baby?".
GENIALISK MUSIK, DETTA!

Driver ni eller? Är det konstigt att folket under 16 blir helt fucked up nu för tiden eller?
Dra dit vettig musik så kanske dom går att rädda!
Vafan är de för fel på Crashdiet?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0