To-do-list-when-you're-around-40.

Det är fredag. Solen skiner inte, men fåglarna kvittrar och blåsten griper tag i markisen.
Ungefär som vilken oktoberdag som helst, trots att det faktiskt snart är Maj.
Hujedamig.
 
Idag var det dags för min absolut sista nationellaprov - någonsin.
Skrev en uppsats med rubriken "statusmarkörer" på ungefär.. 1700 ord.
Jag hoppas det räcker till ett ganska högt betyg, det behöver jag verkligen just nu.
 
Skrev även in mig på Kopparstaden Falun idag.
Först tänkte jag "Exakt vad har koppar med en bostadsportal att göra?"
Falu Koppargruva, Frida. Smart.
Så nu har jag väl skickat in 892736391 st intresseanmälningar på olika ettor och tvåor,
så nära centrum jag bara kunnat hitta. Får väl hoppas att det är lättare att få lägenhet i Falun än i Varberg,
annars är jag hyffsat jävla körd, faktiskt.
Kollade även runt på lite studentlyor och liknande, men nää..
Jag vill ha mitt eget kök. Mitt egna skithus. Mitt egna vardagsrum.
Vill inte sitta i ett jävla rum på 12 kvadrat i Falun med okända människor, de är inte min grej..
 
Jag börjar frysa och bli trött.
Kanske bäst att glida iväg till the big city Väröbacka för att inhandla kvällens/helgens måltider.
Fyfan vad jag längtar tills mamma och pappa kommer hem igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0